Sunday, December 26, 2010

Maafkan NANA

maafkan saya, memang benar saya janda.. tapi tak bermakna saya mudah didekati. buat masa ni saya taknak fikir pasal pasangan hidup, saya nak focus pada kerjaya dan keluarga. saya perlukan masa untuk diri sendiri, untuk saya muhasabah diri dan perbaiki apa jua kekurangan saya selama menjadi isteri agar saya dapat beri yg benar2 terbaik dimasa akan datang, insyaAllah andai ada jodoh. saya taknak gagal lagi, cukuplah kegagalan kali pertama. saya tahu saya mungkin melukai hati orang kerana menolak cinta mereka tapi saya harap penjelasan saya ini cukup buat mereka faham. saya taknak terburu2. berikan saya waktu untuk saya terus dekatkan diri dgn CINTA ALLAH.. sesungguhnya tiada cinta yg setanding dgn cintaNYA.

maafkan saya juga, walaupun pernah ditegah.. tapi ini impian saya. insyaAllah, lesen B full akan berada digenggaman. dan motor ini juga bakal saya miliki. insyaAllah. saya berjanji akan lebih berhati2 dijalanraya. kawan2 semua yg saya sayangi, doakan saya selamat dijalanraya. amin.. semoga Allah melindungi saya dunia dah akhirat. andai ditakdirkan saya mati, temukanlah diri ini dgn MU Ya Allah..

5 comments:

MIBU BULAN. said...

Asslkm Dairy Kayangan....
Ciri ciri asas untuk menjadi Isteri Solehah....
1. Mencintai Allah dan Rasul dari
segala sagalanya....

2. Mentaati Ibu Bapa
3. Mentaati Suami Dalam Perkara
Makruf
4. Menguruskan rumahtangga
5. Berhias untuk suami
6. Berpakaian menurut ajaran Islam
7. Menjaga batas pergaulan
8. Bersahabat dengan wanita solehah
9. Memberi keizinan suami beristeri hingga 4 (Jika suami berkemampuan)
Samuga anda memiliki ciri ini....
Wallahhualam.....

Diary Kayangan said...

w'salam. insyaAllah.. terima kasih kerana selalu mengingatkan nana. Alhamdulillah, Allah kurniakan teman2 pena yg baik hati dan sering ingat mengingati. dan semoga nana dikurniakan seorang suami yg bertakwa, beriman dan bersyukur menghargai setiap kenikmatan serta kebahagiaan. amin. nana doakan yg terbaik buat kita bersama, insyaAllah..

Dyana Hassim said...

woahhhh! hebatnya nana....ronggeng nek motor dh nih, bestt

Diary Kayangan said...

kak dyana syg, nanti nana bawak firraz jenjalan ye.. vroom vroomm.. hehe

PJ said...

Hajah...tolong la beli ducati monster. Sy teringin sgt nk pinjam dlm sebulan dua..or setaun dua or sepuluh taun dua..hehhe(^_^)