Sunday, June 19, 2011

kehidupan..

dalam kita melangkah, menjalani kehidupan.. ada ketikanya terasa lelah, ada waktunya seperti hampir rebah. langkah demi langkah tetap diteruskan walau pernah tersungkur, bangun kembali, merawat luka dan bangkit menjadi lebih kuat dan tabah. perjalanan masih jauh dihadapan, berkali terjatuh bukan bermakna apa yg didepan hanya tinggal kemudahan. banyak lagi liku2 yg menanti. iman lah yg menjadi bekalan untuk kita mengharungi kesukaran yg mendatang.

kerana kehidupan yg Allah pinjamkan ini tidak dijanjikan dgn kesenangan yg berpanjangan, ia ibarat sebuah pengajian untuk kita belajar mengenali PENCIPTA.

kesenangan itu hanya ada di akhirat, setiap musibah dan dugaan yg datang dalam perjalanan kehidupan kita di dunia, sabar dan tabahlah, redha menghadapi segalanya. bersyukur dgn setiap nikmat dan pemberian dariNYA. mudah2an ia akan menjadi bekalan kita di sana nanti, insha Allah.

1 comment:

ZuL said...

Alhamdulillah. La Tahzan. Semestinya kita boleh hidup seindahnya di muka bumi Allah hanya dengan izinNya. Syukurlah pada Allah yang memberikan hidayah, suatu pemberian yang begitu tinggi nilainya, yang membolehkan kita terlepas dari api nerakanya. Kesyukuran ini seharus menjadi pembimbing dan pemberi ingatan agar hidayah dihadiahkan dijaga supaya tidak luput oleh kelalaian kita. InsyaAllah. - Zul Notafikir.com