Monday, August 8, 2011

8/8/2011

....tarikh yg pernah menjadi sejarah dalam hidup ku, dan kini hanya tinggal kenangan yg pastinya tidak perlu ku kenang2. dan tiada apa juga yg perlu kusesali krn semua itu adlh takdir. kesakitan, keperitan yg kualami sejak tarikh itu telah Allah ambil agar tidak lebih menyakiti.. alhamdulillah.

apa yg perlu, muhasabah diri dan perbaiki mana yg perlu. aku percaya, dia jg akan ketemu dgn kehidupan baru bersama penggantiku. dan aku...? inshaAllah. bila tiba waktunya diizinkan Allah, akan terbukalah hatiku menerima cinta baru, menerima insan baru.. cuma kapan waktunya, tidak ku tahu. wallahua'lam. kubiarkan dulu insan2 itu sbg teman, rakan, kawan dan sahabat.

bukan niat utk membuat mereka menanti tp aku tidak mahu terlalu gopoh dlm memilih pasangan, tidak mahu pisang berbuah dua kali. apa pun jua pasangan ku nanti, inshaAllah akan kuterima dgn ikhlas hati, redha dan bersyukur atas pemberianNYA.. cuma mohon dijauhkan dari yg baran dan yg tergamak menyakiti, memudaratkanku.. amin..

Ya Rabbi, Kau lah yg maha mengasihani hambaMU yg hina ini, perkenankanlah doaku. aku yakin Kau takkan membiarkan hambaMU menderita selamanya. berikanlah aku petunjuk agar dpt ku membuat pilihan dgn sebaiknya, Kau bukakanlah pintu hatiku bila sampai waktunya.

No comments: