Wednesday, February 18, 2009

Buat Renungan Seorang Teman

perasaan nak menulis ni datang setelah mendengar sebuah luahan.. so reached home, decided not to cook and tonight will be having dinner outside. called Vicchuda already and ordered some menu, now im waiting for my husband.
tomorrow i wont be in Cyber, going for meeting @ DiGi thats why im writing this now so that she may read it tomorrow morning.

sepanjang perjalanan dari office tadi aku bertemankan airmata teringatkan luahan hatinya dan terkenangkan kisah aku dan suamiku dulu.

sahabatku, angaplah ini sebagai dugaan, cabaran menuju ambang perkahwinan. aku faham bagaimana perasaannya sebab aku pernah melaluinya dulu. jangan difikirkan sangat ye. andai dialah insan yang sering kau perlukan disaat dan ketika sedih, benarlah dia insan yang bakal sentiasa kau perlukan sepanjang hidup yang mendatang.
dulu, sehari sebelum hari pernikahan dengan zarul, seharian aku berkurung dan menangis dalam bilik. aku tertanya2 dan tak pasti benarkah keputusan yang aku ambil untuk mengahwininya... tapi pernikahan itu kuturutkan juga. dan kini, alhamdulillah babe, aku rasa bersyukur sangat jadi isteri kepada seorang suami yang sangat baik dan penyayang. memahami dan sentiasa bersama dalam segala hal.
dan aku yakin kau jua bakal menempuhi kebahagiaan sendiri. dalam hidup ini, bila kita sedih dan diwaktu itu kita sangat perlukan dia, yakinlah memang dialah yang ditakdirkan tuhan untuk hidup bersama dengan kita, dialah lelaki yang diciptakan tuhan untuk sentiasa berada disamping kita disaat gembira dan duka. itu bermakna lelaki itu mampu meredakan kedukaan yang kita alami.
dulu, andai aku sedih, aku akan cari zarul sebab aku rasa hanya dia yang mampu.. dan perasaan berbelah bagi waktu nak kahwin dengan dia dulu aku tolak tepi bila aku mengenangkan kemampuan dia meredakan kesedihan aku.
hari ni aku terlalu bahagia babe, bersuamikan zarul.
begitu jugak aku nak kau yakin babe dengan semua ni. insyaAllah semuanya akan berjalan lancar, yakinlah dan sentiasalah mohon kekuatan dari Allah. Allah itu maha mengetahui dan maha penyayang.
ini mungkin hanya menguji kekuatan cinta dan kasih sayang kita babe. sabar banyak2 ye, aku doakan moga kau tabah hadapi semua ni. take care.

No comments: