Friday, November 7, 2008

Dimanakah Titik Mula

aku benar2 tak tahu dimana harus ku mula...
and don't know how to start..
tapi blog ini aku jadikan ruang luahan hati, instead of my PDA, laptop or diary.. all those mine no longer P&C which means there is someone always keep his eye on them.
jam telah menunjukkan 8:05pm, aku masih disini, di office dgn bertemankan kebuntuan fikiran.
it's really hard to twist it, wake up nana! u are married! go home, go home.. your husband will be waiting for u, he is driving home now.
oh god! help me out of this burden.
there will be plenty of work, sampai mati pun takkan habis.
but i'm still young, i am 24. still looking forward my secure life, with all the mission and vision.
should i blame this marriage?
no, definitely i can't.
what should i do??
now my day become shorter... may i have 46 hours for each day?
adakah aku seharusnya bersyukur, punya seorang suami yang sangat baik dan penyayang.
dia terlalu menyayangi aku tapi ada ketikanya aku rimas dengan sikapnya yang kuat cemburu.
adakah cemburu itu tandanya sayang, atau adakah cemburu itu perlu apabila kita menyayangi seseorang?
aku jua ada perasaan cemburu tapi cukuplah sekadarnya, jika ia keterlaluan, ia pasti memusnahkan..
bagaimana lagi harus aku nyatakan pada suamiku, berkali kurasa.
ada ketikanya kurasakan matlamatku agak terhad dan tersekat.
aku tidak lagi ligat dalam perniagaan sampingan, tidak lagi sibuk mencari client dan pemilik saham.
hanya dengan kata2 "u nak kaya macam mana lagi?" cukup membuatku faham suamiku kurang senang, aku perlu akur...
ikhlaskan hati wahai Farhana, redhalah...

i'm about to leave for home.
this project is ongoing, i'm surrounding with commitmence date and deadline..
my hubby will be working tomorrow so i may get it done at home.
Allah itu maha mengetahui, Dia jugalah yang memudahkan perjalanan hidup ini.

No comments: