Tuesday, November 11, 2008

Keluhan Suamiku

12.13, Lunch time

I dont think sempat nak makan, so just stay at my workstation and makan green apple yang i beli last week.

Then my phone rang, hmm fix line number so as usual i answered the call and say "Farhana speaking, hello.."
The caller said "i love u, hello.."
Oh, my hubby, tak perasan pulak office no. dia tadi.

"suka dengar sayang jawab call, macam operator pulak" hubby
"just to people recognize me" akulah cakap "have u had ur lunch abg?"
"belum..." suamiku menjawab diiringi dengusan dan keluhan.

I know, there must be something not right.
"sayang, i letihlah. kerja banyak, masa tak cukup. im sorry sayang sebab kadang2 takde masa untuk u and keluarga kita"

Betullah sangkaan aku, suamiku mengeluh pasal kerja. Dia kata sakit kepala and otak. Banyak sangat issue and outstanding.

Dulu dia bising jugak bila aku selalu sibuk and mementingkan kerja, i dont know how to explain.

Memang my life dulu is work and work and work, lagipun semua tu tanggungjawab i, i tak boleh nak abaikan sesuka hati. But now, suami dah rasa sendiri apa yang pernah aku alami dulu.

What else can i say, "sabarlah sayang, u do it slowly ok. mummy tau daddy mampu buat semua tu" aku mestilah nak pujuk suami kan. "next week i teman u outstation ok"
Suami aku apa lagi "betul??"
Dengan confidence aku jawab "ye.. i dah booked hotel dah, kita stay Riviera Bay Resort ye tapi now ni dah tukar nama dah, Everly Resort..sayang mummy ni jangan sedih2 ye"
Akhirnya, pergi jugaklah aku ikut suamiku itu. Sebab tu cari hotel yang ada wifi so i can be still available for work.

My lovely hubby, do u know that im trying to be someone that u can rely on.
I wanna be shoulder to cry on and good listener to u.
I menghargai keinginan u untuk mengahwini i, i kagumi kesetiaan u menanti i sejak dari zaman sekolah lagi..
Kasih sayang dan kesanggupan u untuk melalui apa jua rintangan demi hidup bersama i too precious bagi diri i.

Ini sajalah yang aku mampu lakukan buat setakat ini untuk balas semua jasa suamiku.

Other than that, aku nak carikan kerja lain untuk dia... kat Cyberjaya ni, ada Shell, it should be ok kot kalau try check the vacancy sebab my hubby now ni pun attached dengan oil and gas company.

Boleh pergi kerja together by one car... sounds good.

Good luck Farhana.



alaa, i dont have la the latest picture of my hubby working.
Semoga Allah beri kekuatan dan kebijaksanaan mengendalikan sesuatu pada suamiku ini.
Amin ya rabbal alamin.




No comments: