Saturday, April 11, 2009

Keprihatinan Seorang Suami

dah lama tak mencorat coret, seronok tengok blog Tina makin berisi.. and mine..? alahai, asyik tak sempat je.. +++ malas. kekekkekkkeeekekke.




its saturday, baru pukul 9am... boringnya hubby kerja today. dah siap kemas rumah, tengah tunggu washing machine siap membasuh, sambil tunggu cerita DiBawah Ketiak Isteri start ( i suka gila kat Dynas, tengok cerita ni sebab ada Dynas je) so sementara ada masa ni, jenguklah blog yang dah lama tak terjenguk ni :)
my hubby is the best husband in the world, of courselah. so far, being his wife is my best experience ever. dia seorang yang baik, penyayang, penyabar, bertanggungjawab, romantic and prihatin..
dia manja, lovely and so caring. kadang2 rasa macam budak2 pulak bila everytime dia hantar sms or call tanya; dah makan belum, makan apa, jangan lupa makan sayang, sakit lagi ke kepala tu sayang, dah sampai office belum, sayang balik pukul berapa, tak habis meeting lagi ke sayang..etc, banyak sangat pulak kalau nak tulis. which means, he is so caring.
segala keperluan harian disediakan secukupnya oleh my hubby; keperluan dapur, keperluan bilik mandi, keperluan washing machine (dynamo, softlan, hanger untuk sidai baju), keperluan isteri...keekkkeekkeke. dia sungguh bertanggungjawab.
dia juga sungguh penyayang and penyabar; tak pernah diri ini kurang kasih sayang, perhatian, ciuman, pelukan, sentuhan, bisikan cinta dan belaian dari dia. tak pernah jemu memujuk andai aku sedih, menangis teringatkan arwah Abi tersayang, sentiasa menjadi semangat sekiranya aku ada masalah ditempat kerja or kerumitan menjalankan tanggungjawab sebagai seorang anak dan kakak buat Ummi and adik2. my hubby also sangat sayang and ambil berat tentang Ummi and adik2 aku yang nakal2 belaka tu, ahaks.
such a romantic husband; sering memberi jambangan bunga yang besar (sampai penuh bilik dengan bunga sebab dah banyak sangat), selalu membuat surprise and kejutan, tak jemu2 beri kad2 berpuitis indah, bagi hadiah and banyak lagilah. selalu meringankan tugas kerja2 rumah waktu aku tak sihat, sentiasa sabar menjaga aku ketika sakit hingga aku sembuh.
suamiku juga seorang yang sangat prihatin; dia sungguh prihatin kalau ada sesuatu yang tak kena dengan aku, sakit sikit pun dah sibuk dibawak ke clinic, bising suruh makan ubat. prihatin dengan siapa aku keluar lunch, siapa kawan2 aku (siap ada contact no. kawan2 aku). dia juga akan check my phone and laptop. biasanya aku akan kumpul sampah2 titbits dalam kereta and put it in plastic bag, sampah2 tu pun dia akan check. 1 hari, dia jumpa tin minuman kosong dalam plastic sampah dalam kereta, then dia pun tanya i siapa punya because dia tahu yang aku tak minum minuman manis and bergas ni. uhuk, terkedu dibuatnya. itu kak liza punyalah..
sangat prihatin kan suamiku itu, prihatin ke kuat cemburu kalau macam tu ye.. kekkekkkkekekke... alahai suamiku.

No comments: