Monday, December 29, 2008

Nabilah Sairuji



just got back from Hentian Duta, my sister is going back to Unimap today.
dont know why, im crying all the way home from Jalan Duta.
keep asking myself, what did i do? did i manage to give my best.
adakah aku telah jalankan tanggungjawab sebagai seorang kakak dengan baik.

Bella, kakak Nana tahu yang Bella tak suka berada di Unimap. sabarlah dik, itu adalah sesuatu yang telah tertulis dan telah ditakdirkan untuk Bella. Kak Nana tahu adik kakak ni seorang pelajar terbaik, kalau tak takkan Bella mampu dapat keputusan 9A kan.
mungkin dah memang peluang adik belajar kat Unimap.

belajar kat mana2 pun sama je dik, yang penting usaha. belajar rajin2, insyaAllah akan datang Allah permudahkan rezeki adik masa adik cari kerja nanti.

Kak Nana faham sebab satu masa dulu Kak Nana alami sesuatu yang sama macam Bella. dulu Kak Nana dapat masuk UiTM je Bella. tiap kali kumpul saudara2 dan keluarga, terasa rendah diri sangat bila dibandingkan dengan sepupu2 kita yang lain kan.. diorang semua belajar kat UTM, medic kat overseas, KuITTHO, Unimas, UMS.. tapi semua tu bukan ukuran dik.
yang penting usaha dan doa, mintak pada Allah supaya dimurahkan rezeki. mohon dipermudahkan segala2nya. InsyaAllah dik. tiada siapa lagi yang boleh bantu kita, cuma Allah yang maha berkuasa.

Alhamdulillah now ni, Kak Nana selesa dengan kehidupan yang Kak Nana ada, sangat selesa dik. yang penting rezeki tu Allah yang beri. bukan UTM, bukan medic course kat overseas, bukan KuITTHO, bukan Unimas juga bukan UMS.. diorang tu pun belum lagi selesa macam yang Kak Nana miliki sekarang ni.
its not something that i need to proud of, sis. cuma at least u can learn from what i've been experiencing..
i know u can do it, even better..

anything, just let me know. i try my best to be with u.
to stand by u.. to be on your side.. always..

Bella, kakak Nana sayang sangat kat Ummi, Bella, Qilla, Mahirah, Mum & Janna...
u all are the most precious person im having right now.

Bella, andai ditakdirkan jadi sesuatu pada Kak Nana, Bella tolong jaga Ummi & adik2 ye sayang. jangan sesekali abaikan Ummi & adik2. diorang dah tak punya sesiapa lagi dik, we are having each other..
ingat, 1 untuk semua.. and semua untuk 1..
kalau Kak Nana pergi tinggalkan dunia ni, tak bermakna Kak Nana tak berada lagi disisi Bella, Ummi & adik2. kasih sayang and cinta kakak Nana tetap buat kamu semua.. sentiasa bersama..


ni masa on our way to Hentian Duta, drop by kat mcD to have lunch.

No comments: